نکات بسیار کلیدی هنگام بازاریابی با استفاده از توییتر
نکات بسیار کلیدی هنگام بازاریابی با استفاده از توییتر
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت 10:50 | بازدید : 244 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

نکات بسیار کلیدی هنگام بازاریابی با استفاده از توییتر

 

یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی که می توان از آن برای بازاریابی استفاده کرد؛ شبکه توییتر می باشد. شبکه توییتر شبکه ای است که با استفاده از آن می توان به بازاریابی پرداخت. اما استفاده کردن از توییتر به عنوان ابزاری برای بازاریابی مانند استفاده کردن از هر ابزار دیگری در این زمینه، نیازمند یادگیری نکاتی است که با عمل کردن به آنها می توان این کار را بهتر انجام داد. در صورتی که شما قصد استفاده از ابزار توییتر را برای بازاریابی داشته باشید و ندانید که چگونه باید از آن استفاده کرد؛ با مشکل مواجه می شوید. در صورتی که فکر می کنید که توییتر فقط یک ابزاری است که باید در آن محتوایی تولید کنید و دیگر نکات چندجانبه دیگر را درنظر نگیرید و بعد انتظار داشته باشید تا میزان مخاطبینتان به این شیوه زیاد شود؛ سخت در اشتباهید!!!

توییتر، مانند دیگر شبکه های اجتماعی، یک ویژگی مهم دارند به نام social listening. به این معنی که شما وقتی که در این شبکه ها عضو شدید؛ با دیگران ارتباط می گیرید و دیگر این گونه نیست که این ارتباط حالت یک طرفه داشته باشد. اما وقتی که وبلاگ می نویسید این گونه نیست. وقتی که وبلاگ می نویسید؛ شما یک ارتباط یک طرفه را با مشتریان و مخاطبین برقرار می کنید به این شکل که پست می گذارید و منتظر می مانید تا آنها پاسخ شما را بدهند. اما در صورتی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؛ داستان به شیوه دیگری است. در این صورت شما باید با دیگران تعامل داشته باشید و کاری کنید که آنها هم با شما یک تعامل دوطرفه ایجاد کنند. شما باید به آن چه که آنها می گویند گوش دهید و آنها هم به آن چه که شما می گویید گوش می دهند. در این پست قصد داریم 6 تا از نکته هایی را که برای بهبود کیفیت بازاریابی با استفاده از توییتر باید درنظر داشته باشید به شما معرفی کنیم:

6 نکته برای بازاریابی در توییتر:

1) برای اثربخشی بهتر، از ابزارهای مختلفی که توییتر در اختیارتان قرار می دهد بیشتر استفاده کنید

اپلیکیشن توییتر و همچنین وب سایت آن، ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با استفاده از این ابزارها این امکان را داشته باشید که کار توییت فرستادن ها و همچنین دادن پیام های شخصی برایتان آسان تر شود. ولی شما برای این که بتوانید از این ابزارها استفاده بهینه ای بکنید؛ نیازمند یک برنامه ریزی مدیریتی می باشید تا بتوانید به گونه ای بهینه از این ابزارها استفاده کنید. برای این کار، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • در ابتدا، قبل از هر چیزی باید به این موضوع توجه کنید که افرادی که می خواهند از توییتر استفاده کنند؛ به چه هدفی از آن استفاده می کنند و برای این که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید؛ باید چکار کنید و از چه ابزارهایی استفاده کنید
  • یک فرد تاثیرگذار (influencer)  مانند یک سلبریتی و یا یک فرد مشهور که در توییتر فعالیت دارد را پیدا کنید و سعی کنید از این فرد بخواهید تا برند شما را در توییتر معرفی کند.
  • رقبای خودتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا اطلاعاتی با جزئیات را درباره توییت هایی که می کنند، هشتگ هایی که می گذارند و همچنین افرادی که آنها را فالو می کنند و غیره پیدا کنید
  • با بررسی مطالبی که بیشترین جست و جوها در آنها انجام گرفته است و همچنین محتوایی که در توییتر وجود دارد و همچنین با بررسی عبارت های جستجوشده و غیره، ببینید که چه موضوعاتی در توییتر از همه بیشتر طرفدار دارند
  • توییت های خودتان را هر چند وقت یک بار به روزرسانی کنید (آنها را ویرایش نمایید) و بر اساس آخرین تکنیک های موجود، به آنها تصویر اضافه کنید
  • بررسی کنید که چه کسانی شما را فالو می کنند (و یا چه کسانی قبلا شما را فالو می کرده اند ولی اکنون از فالو کردن شما دست برداشته اند). این کار را انجام دهید تا اطلاعات ارزشمند و جدیدی به شما اضافه شود و بتوانید فالوورهایی که غیرفعال هستند و یا احساس می کنید ممکن است برای شما دردسر داشته باشند را حذف نمایید
  • با استفاده از ابزارهایی که هم توییت های شما و هم توییت هایی را که فالوورهای شما زده اند را تحلیل می کنند؛ پست هایتان و همچنین فعالیت های مربوط به افرادی که شما را فالو می کنند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و سعی کنید با انجام این تجزیه و تحلیل ها به نتیجه گیری درستی برسید.

2) برای خودتان یک پروفایل توییتر مناسبی ایجاد کنید

یکی از مهم ترین مرحله هایی که شما باید برای افزایش میزان مشتریان و مخاطبین خودتان برای یک اکانت توییتر درنظر داشته باشید؛ این است که یک پروفایل توییتر مناسب برای خودتان تولید کنید. این کار منجر می شود که چهره "توییتری" شرکت شما یک چهره زیبا باشد. همچنین این کار منجر می شود که مشتریان و مخاطبینتان هم به شما اعتماد بیشتری بکنند و همچنین این کار حتی به بالا رفتن رده بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل هم کمک می کند و همچنین به مشتریانتان این امکان را می دهد که یک کانال مستقیم و مناسبی را برای ارتباط گرفتن با شما داشته باشند و بتوانند سوالات و مشکلاتی را که دارند از این طریق با شما در میان بگذارند. برای این که یک اکانت مناسب توییتری داشته باشید؛ باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک بیوی مناسب برای خودتان بنویسید
  • پروفایل توییتر خودتان را تکمیل کنید و آن را بهینه سازی نمایید
  • سعی کنید معتبر باشید
  • همراه با پروفایلتان، آدرس ایمیل مربوط به شرکت و یا آدرس وب سایت مربوط به شرکت و یا یک نشانه ای دیگر از شرکت را ارایه کنید

3) گوش دهید و یاد بگیرید

در صورتی که استراتژی شما این است که از توییتر استفاده کنید تا فالووهایتان زیاد شود و در نتیجه تعداد افرادی که مشتری شما می شوند افزایش پیدا کنند و دیگر هیچ؛ بدانید که یک جای کارتان دارد می لنگد!!!

یکی از مهم ترین کاربردهای توییتر ویژگی است که به آن social listening و یا "گوش دادن اجتماعی" گفته می شود. این ویژگی این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا تمام اکانت هایی که در توییتر هستند بتوانند از اکانت های دیگر چیز یاد بگیرند و همچنین رقبای خودشان را در این کار بشناسند و سعی کنند تا از آنها یاد بگیرند (و در صورتی که نقاط ضعفی دارند؛ این نقاط ضعف آنها را برطرف سازند) و همچنین از افرادی که برایشان کامنت می گذارند فیدبک بگیرند و کارهایی از این قبیل. بنابراین ایجاد کردن یک اکانت توییتری به این معنی نیست که شما تنها محتوایی را در آن بگذارید و انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که تبدیل به مشتریان حقیقی می شوند افزایش پیدا کنند. بلکه به این معنی است که شما در یک محیط "تعاملی"، درک متقابلی از خودتان و محیط اطرافتان پیدا کنید و از اکانت هایی که مربوط به شرکت های دیگر می باشند چیزهایی یاد بگیرید و همچنین نظراتی را که برایتان می آید بررسی کنید و ببینید که کدامیک از این نظرات مناسب هستند و کدامیک مناسب نمی باشند. باید بررسی کنید که مشتریان و بازدیدکنندگان به کدام نوع از انواع محتواهایی که شما فرستاده اید پاسخ می دهند؟ آنها با چه اکانت های توییتری ارتباط دارند؟ آیا افرادی هستند که مستقیما در نظرات و یا در اکانت خودشان برند شما را مورد خطاب قرار می دهند؟ اگر این چنین است چرا این کار را می کنند؟ اکانت های مربوط به شرکت هایی که مشابه شرکت شما هستند و رقیب شما محسوب می شوند چه ویژگی هایی دارند؟ چه تعداد بازدید کننده دارند؟ آیا بازدیدکنندگان از آنها راضی هستند؟ و سوالاتی از این قبیل.

همان طور که بیان شد، در توییتر (و دیگر شبکه های اجتماعی) مفهومی به نام مفهوم "گوش دادن اجتماعی" وجود دارد.  استفاده کردن از ابزار توییتر این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا این "گوش فرادادن" ها را به شکل بهتری انجام دهید. به عنوان مثال، توییتر این امکان را برای شما فراهم می کند تا به دنبال هشتگ های مرتبط در کار بگردید و مواردی از این قبیل. همچنین شما با استفاده از ابزارهای دیگر می توانید مکالماتی را که در توییتر مرتبط با شرکت شما انجام می شوند را مورد بررسی قرار دهید و منابع جدید و وبلاگ های جدیدی را که می تواند به شما در این راه کمک کنند مورد بررسی قرار دهید. همچنین تعداد دیگری از ابزارها هستند که شما می توانید آنها را بر روی دستگاهتان نصب کنید که این ابزارها به شما اجازه می دهند تا به آسانی بررسی کنید که افراد در توییتر درباره شما  وشرکت شما و یا فرآورده های جدید شما چه می گویند (در حالت لحظه ای)

4) محتوایی باکیفیت تولید کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که شما می توانید در بازاریابی (با هرکدام از شبکه های اجتماعی) انجام دهید این است که یک محتوای باکیفیت برای خودتان تولید کنید. شما باید سعی کنید کاری کنید که این تولید محتوا، به شیوه ای مناسب و یاکیفیت انجام شود. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید به آسانی و بدون هیچ مشکلی، تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان خودتان و در نهایت افرادی را که می خواهند مشتری شما شوند افزایش دهید. شما باید تلاش کنید محتوایی ایجاد کنید که نوشتن آن آسان باشد و همچنین احتمال این که مشتریان آن را بخوانند بهتر باشد. در صورتی که به دنبال کمک گرفتن از طرف کسی هستید؛ بهتر است این کار را حتما انجام دهید به این دلیل که وقتی که از دیگران کمک می گیرید؛ می توانید این کار را به شیوه بهتری انجام دهید و محتوا را به شیوه بهتری تولید نمایید.

در ادامه به چندتا از توصیه ها برای توییت کردن اشاره می کنیم:

  • محتوایی تولید کنید که به مشتریانتان کمک کند.
  • سعی کنید کاری کنید که پست هایی که در توییتر قرار می دهید؛ خیلی طولانی نباشد.
  • از هشتگ ها استفاده کنید.

5) برای این که تعداد بیشتری مشتری را به سوی خودتان جلب کنید؛ از ویدیو و تصویر و غیره استفاده کنید

امروزه اهمیت استفاده کردن از ویدیوها و تصاویر و غیره، بیشتر از گذشته شده است. بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته است؛ وب سایت هایی که در آنها از ویدیو به عنوان بخشی از محتوا استفاده می شود؛ نسبت به وب سایت هایی که در آن ها از ویدیو استفاده نمی شود؛ تعداد مخاطبین بیشتری دارند. این موضوع همچنان در شبکه های اجتماعی هم صدق می کند. بر اساس آمارهایی که انجام گرفته است؛ روشن شده است که اکثریت (حدودا 82 درصد) از افرادی که در توییتر فعالیت دارند، محتوای ویدیویی نگاه می کنند و همچنین کاربران ترجیح می دهند ویدیوهایی را از سلبریتی ها و همچنین ویدیوهایی مرتبط با موضوعات دیگر را ببینند. بنابراین ویدیو یکی از مهم ترین ابزارها و روش هایی است که افرادی که اکانت توییتر دارند می توانند از آن استفاده کنند تا با استفاده از آن، بتوانند میزان مخاطبین خودشان در توییتر را افزایش دهند. همچنین بر اساس نظرسنجی هایی که از کاربران فعالی که از توییتر استفاده می کنند انجام گرفته است؛ حدودا 79 درصد از تمام کاربران فعال توییتر ترجیح می دهند که برای آشنا شدن با یک محصول جدید به جای خواندن یک متن از ویدیو استفاده کنند و همچنین 84 درصد از آنها نیز دوست دارند تا بعد از تماشا کردن برند مربوط به یک ویدیو، آن را بخرند. بنابراین اهمیتی را که آپلود کردن یک ویدیوی مناسب در کار دارد فراموش نکنید و سعی کنید کارتان را بر این اساس انجام دهید. درست است که توییتر جایی برای "توییت" کردن و نوشتن نظرات است؛ اما نمی توان گفت که در این محیط نباید از ویدیو استفاده کنید. شما باید از ویدیو استفاده کنید تا کارتان در توییتر آسان تر شود.

تصاویر

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید کاری کنید که میزان درگیر شدن کاربران در کارتان در توییتر بیشتر و بهتر شود، استفاده کردن از تصاویر است. شما ممکن است این تصاویر را در وب سایت خودتان و یا پلتفرم های دیگر شبکه های اجتماعی مربوط به خودتان مانند اینستاگرام و غیره به اشتراک بگذارید اما فراموش نکنید این تصاویر را در توییتر خودتان هم به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک شایانی می کند تا کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در صورتی که بتوانید تصاویری را به اشتراک بگذارید که کار جلب مشتری را برای  شما آسان تر می کنند؛ می توانید موفقیت بهتری کسب کنید.

گیف ها (GIF)

امروزه، استفاده از گیف ها رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. بر اساس تحقیقات، در سال 2016، حدودا 100 میلیون گیف به اشتراک گذاشته شده بودند. استفاده از گیف ها می تواند یک راه حل مناسب برای اضافه کردن کمی موارد خنده دار به توییت شما باشد. در صورتی که شما جک هایی را به صورت گیف به محتوای خودتان اضافه کنید، برند شما  ویا سازمان شما می تواند در کارش موفق تر عمل کند. شما می توانید همچنین از این گیف ها برای بیان بهتر مطلبی که می خواهید آن را به مشتریان و مخاطبین بیان کنید استفاده کنید و کاری کنید که شما را بهتر درک کنند!

6) زمان مناسب برای پست فرستادن را درنظر داشته باشید

این نکته را حتما مورد توجه قرار دهید که توییت ها زمان طولانی نمی مانند! بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته است، توییت ها دارای نیمه عمری برابر با 24 دقیقه دارند و در کمتر از 3 ساعت، به 75 درصد از میزان تعاملات پتانسیل خودشان می رسند. این موضوع بدان معنی است که شما باید توییت های خودتان را در زمان مناسب انجام دهید تا بتوانید کاری کنید که میزان درگیری کاربران را با کار خودتان بهتر کنید.

بنابراین زمان مناسب فرستادن پست ها می تواند بر روی توییت هایی که شما می زنید تاثیر مناسبی داشته باشد. برای این که موضوع زمان بندی را در پست های توییتری رعایت کنید؛ به توصیه های زیر توجه کنید:

  • سعی کنید همیشه به صورت منظم پست بگذارید
  • در زمان مناسبی پست بگذارید
  • برای پست گذاشتن یک برنامه ریزی جامع داشته باشید



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 77
:: بازدید ماه : 51
:: بازدید سال : 1258
:: بازدید کلی : 5758